Identyfikator czynnika chłodniczego R134a Mastercool 69134-A
Zanieczyszczenie czynników chłodniczych w układach klimatyzacji pojazdów może prowadzić do korozji podzespołów, podwyższonego ciśnienia w głowicy i awarii systemu. Co więcej, zdarzające się wykorzystywanie w miejsce czynnika R134a innych, łatwopalnych gazów niesie dodatkowe ryzyko zarówno dla użytkownika pojazdu jak i dla serwisanta.
Identyfikator czynnika chłodniczego R134a Mastercool 69134-A pozwala potwierdzić obecność i czystość czynnika R134a w systemach klimatyzacji samochodowych. Dzięki temu możemy uniknąć potencjalnych uszkodzeń sprzętu spowodowanych zanieczyszczeniem czynnika chłodniczego a także zagrożeń w przypadku, gdy system okaże się być napełniony łatwopalnym gazem.
Identyfikator Mastercool 69134-A to przenośne urządzenie o wytrzymałej, kompaktowej obudowie. Prosty w obsłudze, zapewnia szybką i precyzyjną analizę czynnika chłodniczego.
Identyfikator wykorzystuje technologię niedyspersyjnej podczerwieni (NDIR) do określania stężeń wagowych czynników chłodniczych R12, R134a, R22, a także węglowodorów i powietrza. Czystość czynnika chłodniczego jest określana dla czynnika chłodniczego R134a automatycznie przez przyrząd, w celu wyeliminowania błędu ludzkiego. Jako wynik badania otrzymujemy wskazanie „PASS” (test zdany) lub „FAIL” (test nie zdany), wartością progową jest czystość czynnika na poziomie 95%.
Produkt wskaże również, czy w systemie występuje nadmiar nieskraplającego się gazu / powietrza. Jego nadmiar powoduje słabą wydajność chłodzenia i może być łatwo skorygowany przez proste odzyskanie czynnika chłodniczego, opróżnienie układu i ponowne napełnianie systemu czynnikiem. Identyfikator wykorzystuje prostą pompę ręczną do usuwania czynnika chłodniczego z celi pomiarowej w celu kalibracji przyrządu. Diody LED zapewniają użytkownikowi łatwe do zrozumienia wskaźniki bieżącego stanu. Migające diody LED oznaczają wymagane działanie użytkownika, a stałe diody LED wskazują, że urządzenie wykonuje dany etap analizy.
Unikalny mosiężny filtr, znajdujący się między łącznikiem a wężem próbki, zapewnia doskonałą ochronę przed zanieczyszczeniem olejem, zatrzymując olej w złączce i uniemożliwiając jej przedostanie się do urządzenia. Jeśli przyrząd ciągle przekazuje komunikaty o nadmiernym przepływie powietrza, oznacza to, że filtr został uszkodzony przez olej i należy go wymienić.
Specyfikacja:
- Waga: 0,8 kg
- Wykrywany czynnik chłodniczy: R134a (tetraflouroetan)
- Dokładność (test zdany/nie zdany – PASS/FAIL): 95% czystego R134a
- Zasilanie: 12 VDC (w komplecie zaciski do podłączenia do akumulatora)
- Minimalne ciśnienie wejściowe: 1,38 bar (20 psig)
- Maksymalne ciśnienie wejściowe: 20,70 bar (300 psig)
- Temperatura przechowywania: -10 do 50 ˚C
- Temperatura pracy: od 10 do 45 °C
- Materiał wykonania: obudowa z ABS, gumowa osłona